Vanduo – gyvybės šaltinis

Kovo 22 – oji pasaulinė vandens diena. „Žirniukų“ grupės ugdytiniai šią savaitę ugdomosios veiklos metu kalbėjo apie vandens naudą žmonėms, augalams ir gyvūnams. Taip pat, vaikams buvo paaiškinta, kad vanduo atneša žmonijai ir daug stichinių nelaimių, tai: potvyniai, audros, kruša. IMG_20210322_095257 IMG_20210322_095409

Pasaulį, aplinką vaikai pažįsta bendraudami, stebėdami, tyrinėdami, eksperimentuodami – tenkindami savo poreikį pažinti. Vaikams buvo pasiūlyta daug įvairios veiklos, kuri skatino vaikus pačius bandyti, atrasti kažką naujo, pasidalinti su draugais ir auklėtoja, kelti iškilusius klausimus.

IMG_20210322_095136 IMG_20210322_095243

Mūsų grupės vaikai pakankamai savarankiški, jie gali patys iš čiaupo į dubenį ar kitą indą prisileisti vandens, atsinešti ant stalo neišlieję. Visi puikiai žinome, kad vaikams patinka žaisti su vandeniu ne tik prie jūros ar vonioje, bet ir kitoje aplinkoje. Žaisdami su vandeniu vaikai stebėjo, kaip daiktai vandenyje skęsta, o kiti plaukia, su draugais aiškinosi, kodėl taip yra. Spalvotu krepiniu popieriumi dažė vandenį ir pamatė kokiomis įspūdingomis spalvomis nusidažo vanduo, o kaip smagu paeksperimentuoti: į vieną indelį įdėjus dviejų spalvų popierių – mėlyną ir geltoną pamatyti, kad vanduo nusidažo žaliai ir t.t. Skirtingo dydžio matavimo cilindrais matavome, kiek mažų cilindrų vandens telpa į vieną didelį. Atliekant šią veiklą lavėja vaikų akies rankos koordinacija, o koks pasididžiavimas prieš draugus ir auklėtoją, kad nė vienas  lašelis neišsiliejo ant stalo. Suaugusiems visiškai suprantama, kad skysčio kiekis lieka toks pat nesvarbu į kokios formos indą supilamas. Vaikui tai nėra visiškai akivaizdu, jam svarbu pats procesas. Įlašinus į vandenį indų ploviklio vaikai per šiaudelį pūtė burbulus, skirtingo dydžio indai ir rezultatas skirtingas.

IMG_20210322_095154 

Įkūrėme stebėjimų palangę: į du indelius įbėrėme žemės ją palaistėme vandeniu, į abu pasodinome pupeles, vieną uždengėme plėvele – stebėsime, kuriame indelyje greičiau išdygs pupelės. Ant svarstyklių uždėjome du vienodus indelius su vandeniu, vieną dengėme plėvele, stebėsime, kaip iš neuždengto indelio išgaruoja vanduo. Savaitės eigoje atlikome daug bandymų, eksperimentų išsiaiškinome daug nežinomų dalykų, daug kas liko neaišku, tačiau ši veikla vaikams buvo įdomi ir prasminga. Patyrimas įgytas veikiant kartu su grupės draugais padėjo įgyti daug naujų įgūdžių ir patirties.

IMG_20210322_095417

Užrašė pedagogė Gema Steponėnienė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *