Savaitės tema

2020 10 26 – 2020 10 30

SAVAITĖS TEMA: „Paukštelių pasaulyje“

Tikslas: susipažinti su paukščiais, kuriuos galima pamatyti Lietuvoje;

Uždaviniai:

  • Pažins ir pavadins kai kuriuos paukštelius;
  • Stengsis mėgdžioti paukščių garsus;
  • Mokinsis atpažinti ir parodyti paukštelius knygose, paveiksliukuose;

VEIKLOS SU VAIKAIS:

Du gaideliai, du gaideliai

Baltus žirnius kūlė,

Dvi vištelės, dvi vištelės

Į malūną vežė.

 

Ožys malė, ožys malė,

Ožka pikliavojo,

O ši trečia ožkytėlė

Miltus nusijojo.

 

Musė maišė, musė maišė,

Uodas vandens nešė,

Saulė virė, saulė virė,

Mėnesėlis kepė.

  • DAINELĖ „Garnys“

Garnys garnys tur ilgas kojas. 2k
Bėgčiau bėgčiau, kad galėčiau
tokias kojas kad turėčiau kaip garnys. 2k
Garnys garnys tur ilgus sparnus. 2k
Lėkčiau lėkčiau, kad galėčiau
tokius sparnus kad turėčiau kaip garnys. 2k
Garnys garnys tur ilgą snapą. 2k
Lesčiau lesčiau, kad galėčiau
tokį snapą kad turėčiau kaip garnys. 2k

  • Spalvinti /aplikuoti paukščių kontūrus;
  • Tarp grupės žaislų surasti kuo daugiau paukščių;

 

2020 10 19 – 2020 10 23

Savaitės tema: „Orų išdaigos“

Tikslas: Susipažinti vaikus su gamtos reiškinių kaita.

Uždaviniai: bandyti įvardinti orus (saulė, lietus) bei gamtos reiškinius (saulėta, lyja); pastebėti orų pasikeitimus (karšta, šalta); džiaugtis orų permainomis ir teikiamais malonumais (rudens spalvos, lietaus „muzika“).

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Kartu su vaikais žiūrėti orų ir gamtos reiškinių paveiksliukus bei bandyti juos įvardinti.
  • Stebėti kaip keičiasi oras už lango bei pasižiūrėti kaip lyja lietus, šviečia saulė, iš ko galima suprasti jog pučia vėjas.
  • Kartu su vaikais bandyti išgauti gamtos garsus žaidžianti kūno perkusinį žaidimą „vėjas – lietus – griaustinis“
  • Kartu su vaikais sukurti meninį darbelį, ant popieriaus klijuojant lietaus lašelius, debesėlius, saulę.
  • Judrusis žaidimas lauke „Pučia vėjas“. (Auklėtojai pasakius „nėra vėjo“ vaikai stovi, „lengvas vėjas“ – eina, „stiprus vėjas“ – bėga)

 

2020 10 05 – 2020 10 16

SAVAITĖS TEMA: „Mano drabužiai“

Tikslas: Išmokti kuo daugiau drabužėlių pavadinimų, priskirti atitinkamiems orams.

Uždaviniai:

  • Mokytis drabužių pavadinimus ir parodyti ką vaikai yra apsivilkę;
  • Bandyti savarankiškai autis batukus, apsivilkti kelnes;
  • Bandyti priskirti atitinkamus rūbelius pagal oro sąlygas;
  • Išmokti mėgautis tylos galia, įsiklausyti į aplinką;

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • kartu su vaikais žiūrėti drabužėlių paveikslėlius, mokintis pavadinimus;
  • vartant knygeles pastebėti, kaip žmonės yra apsirengę;
  • bandyti, kiek išeina, patiems apsirengti/nusirengti;
  • aplikuoti/spalvinti dažais drabužėlių kontūrus;
  • Mokintis eilėraštuką su judesiais:

Mano batai buvo du,
Vienas dingo – nerandu
Aš su vienu batuku,
Niekur eiti negaliu.

Dvi rankytės ieško batų
Dvi akytės juos pamato
Aš apsiausiu batukus
Ir keliausiu pas vaikus

  • Pasikartoti pirštukių eilėraštuką „Kopūstėlis“;
  • Ryto rato metu mokintis pirštukų pasisveikinimą rodant rankutėmis:

Labas rytas suraitytas,

Ant delniuko paguldytas.

Cukreliu apibarstytas,

Dovanėlė Jums kas rytą.

  • Auklėtoja papasakos apie tylą, vartysime „Tylioji knygelė“, bandysime įsiklausyti į garsus aplink.

 

2020 09 28 – 2020 10 02

SAVAITĖS TEMA: „Mūsų mažieji draugai“

Tikslas: susipažinti su naminiais gyvūnais ir pagrindinėmis elgesio taisyklėmis, kaip reikia elgtis prie jų. 

Uždaviniai: 

  • bandyti įvardinti naminius gyvūnus; 
  • atkartoti naminių gyvūnų skleidžiamus garsus; 
  • bandyti suprasti, kaip reikia tinkamai elgtis su augintiniais;  
  • susipažinti su miego svarba kiekvieno vaiko sveikatai;

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • kartu su vaikais žiūrėti naminių gyvūnų paveikslėlius, pakartoti, ne tik jų pavadinimą, bet ir kokius garsus skleidžia; 
  • vartyti knygeles, kuriose būtų pavaizduojami naminiai gyvūnai, stebėti kiek jų daug yra, bandyti skirtingose knygelėse pastebėti tuos pačius gyvūnus;
  • žaisti LEGO DUPLO ir tarp detalių pastebėti bei įvardinti naminius gyvūnus; 
  • klausyti naminių gyvūnų garso įrašus. Atkartoti skleidžiamus garsus, bandyti įvardinti koks tai galėtų būti gyvūnas; 
  • papasakoti vaikams, apie miego svarbą sveikatai; ieškoti būdų, kaip padėti užmigti vaikams, kurie vis dar neatsipalaiduoja darželyje;
  • pirštukų žaidimas „Katinėlis“. Skaityti eilėraštuką, rodyti vaikui judesius, kurie vardijami žaidime, vaikai turi pakartoti:

Mažas pūkuotas padarėlis

Laka pienuką iš dubenėlio.

Laižo putelę grietinėlės

Ir judina – krutina uodegėlę.

Dar galanda nagučius

Ir glaustos apie vaikučius.

  • Ryto rato metu mokintis pirštukų pasisveikinimą rodant rankutėmis:

Labas rytas suraitytas,

Ant delniuko paguldytas.

Cukreliu apibarstytas,

Dovanėlė Jums kas rytą.

2020 09 21 – 2020 09 25

SAVAITĖS TEMA: „Rudenėlis sode“

Tikslas: pajusti rudens teikiamus džiaugsmus, susipažinti bei įvardinti daržoves ir vaisius.

Uždaviniai: 

  • bandyti įvardinti daržoves ir vaisius; 
  • pastebėti skirtingas rudens gėrybes ir skirstyti jas pagal spalvą, formą, dydį; 
  •  kalbėtis apie orų įtaką sveikatai;

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • kartu su vaikais žiūrėti daržovių ir vaisių paveiksliukus, pakartoti jų pavadinimus, Apibūdinti kaip jie atrodo, kokios yra spalvos, formos, dydžio; 
  • skaityti pasaką apie ropę ir kalbėti apie tai, kokias daržoves galima auginti darže;
  • tyrinėti įvairias daržoves ir vaisius. Paliesti, palyginti, pauostyti, paragauti;
  • stebėti ir kalbėtis apie orus, kaip teisingai apsirengti, kad nesušaltum ir nesusirgtum;
  • pirštukų žaidimas „Kopūstėlis“. Skaityti eilėraštuką, rodyti vaikui judesius, kurie vardijami žaidime, vaikai turi pakartoti:

Kopūstėlį mes kapojam,

Morkas skutam ir tarkuojam.

Beriam druskos kuo skubiausiai

Ir kopūstą mes suspausim. 

2020 09 14 – 2020 09 18

SAVAITĖS TEMA: Rudenėlio spalvos

Tikslas: Pajusti rudens teikiamus džiaugsmus, atrasti bei bandyti įvardinti spalvas, vyraujančias gamtoje.

Uždaviniai:

  • Domėtis daiktų formomis, dydžiais, spalvomis;
  • Tyrinėti aplinkoje esančius daiktus, bandyti įvardinti jų spalvas;
  • Kieme stebėti gamtą bei joje vyraujančias spalvas;
  • Ugdyti asmens higienos įpročius.

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Išėjus į kiemą stebėti aplinką, aptarti, kas dabar vyksta gamtoje, kokios spalvos vyrauja. Bandyti įvardinti bei pakartoti spalvas.
  • Artimoje aplinkoje stebėti daiktus, žaislus. Atrasti įvairias formas, pakartoti jų pavadinimus. Apibūdinti kaip jos atrodo, kokios yra spalvos.
  • Konstruoti iš LEGO DUPLO detalių įvairias formas, statinius. Įvardinti detalių spalvas.
  • Paveikslėlių rodymas, kaip valytis dantukus bei plautis rankas;
  • Dažnai plautis rankas, akcentuojant tai, jog asmens higiena yra labai svarbi tam, kad nesusirgtume;
  • Pirštukų žaidimas „Pirštais pirštais bar bar bar“. Skaityti eilėraštuką, rodyti vaikui judesius, kurie vardijami žaidime, vaikas turi pakartoti:

Pirštais pirštais bar bar bar,

Delnais delnais dar dar dar,

Kumščiais kumščiais dun dun dun,

O alkūnėm bum bum bum,

Rankom rankom klepu klepu,

O kojytėm trepu trepu.

 

2020 09 01 – 2020 09 11

Savaitės tema: „AŠ DARŽELYJE“

Tikslas: Susipažindinti vaikus su grupės aplinka, grupės pedagogais, žaislais.

Uždaviniai: Kalbėti apie grupės aplinką; Padėti apžiūrėti bei žaisti su grupės žaislais; Pratinti prie grupės dienotvarkės; Užmegzti šiltus santykius su grupės auklėtojomis bei padėjėja; Išnaudoti  lauko žaidimo aikštelę vaikų žaidimams, naujos aplinkos tyrinėjimui. Saugiai nueiti iki aikštelės ir atgal.