Savaitės tema

2020 10 19 – 10 23

SAVAITĖS TEMA: „KRENTA LAPAS UOSIO…“

Tikslas: pasivaikščiojimo  metu vaikai  grožėsis gamtos išdaigomis, susipažinsime su medžiais augančiais darželio teritorijoje ir šalia esančiam miškelyje.

 Uždaviniai:

  • prisiminsime ir įtvirtinsime medžių pavadinimus;
  • apžiūrėsime, kokie medžiai auga mūsų teritorijoje;
  • ekskursija į mišką;

VEIKLA SU VAIKAIS:

  • rinksime medžių lapus;
  • rūšiuosime lapus pagal formą;
  • žaisime žaidimą: „Šu šu šu krinta lapai pamažu“;
  • meninės veiklos metu lavinsime smulkiąją motoriką (darbeliai iš lapų, popieriaus);
  • nagrinėsime knygutę B. Zacherio „Miške gimęs, miške augęs“;
  • skaičiuosime medžius mūsų žaidimų aikštelėje;
  • rūšiuosime medžių vaisius;
  • kūrinėlio skaitymas „Lapai, spygliai ir maumedis“ (Tapu tapu žurnaliukas).

2020 10 19 – 10 23

SAVAITĖS TEMA: „DARŽO GĖRYBĖS. DARŽOVĖS“

 Tikslas: Įtvirtinti žinias apie daržoves.

Uždaviniai:

  • vaikai mokysis atskirti daržoves nuo vaisių;
  • žaisime su daržovių derinimo kortelėmis;
  • ragausime daržoves;
  • nagrinėsime daržovių plakatą;
  • rudens gėrybes nusakysime vartojant apibendrinančius žodžius.

VEIKLA SU VAIKAIS:

  • Mokysimės atpažinti daržoves ragaujant;
  • Eksperimentuosime: „Lipni bulvė“;
  • Mokysimės mįsles: „Maža moterytė su devyniais kailiniais“ (Kopūstas), „Daug vaikelių vienoj trobelėj“ (Žirniai), „Be langelių, be durelių pilna gryčiutė žmonelių“ (Agurkas).
  • Mokysimės dainelę: „Agurkų dainelė“

 Susikibę už rankučių

Lietui lyjant, vėjui pučiant

Šokam šokam sau ratu –

Ir po vieną, ir po du.

Tru tu tū, tru tu tū

Ir po vieną, ir po du.

Mūs žali žali švarkeliai,

Mus į šviesią saulę kelia,

Šaukia šaukia mus vardu –

Ir po vieną ir po du.

Tru tu tū, tru tu tū

Ir po vieną, ir po du.

 Šoksim mes susikabinę

Kol sukraus mus į pintinę

Tru tu tū, tru tu tū

Gal po vieną, gal po du.

  • Dėliosime dėliones „Sveikas maistas“;
  • Iš modelino lipdysime daržoves.

 

2020 10 12 – 10 16

SAVAITĖS TEMA: „Sodo gėrybės – vaisiai“

Tikslas: Vaikai prisimins ir įtvirtins vaisių pavadinimus.

Uždaviniai:      • turtinsime „savo“ žodyną;

• rūšiuosime  vaisius pagal spalvą;

• mokysimės atskirti vaisius, kurie auga mūsų šalyje;

• ugdysime nuostatą sveikai maitintis;

• ragausime vaisius.

VEIKLA SU VAIKAIS: 

  • Mokysimės mintinai eilėraštį „Ežys“

Oi ežy, ežy, ežy

Ką spygliukuose neši?

– Ogi matot, ripu tapu,

Visą šūsnį klevo lapų.

Rausvą obuolį iš sodo,

Štai ir viskas, kaip atrodo.

– Pasakyk dygus vikruoli

Kaip taisaisi žiemai guolį?

– Netrukdykit, ripu tapu

Po medžiu iš aukso lapų.

  • Sversime, matuosime ir skaičiuosime vaisius;
  • Žaisime žaidimą „Rudens pintinė“;
  • Mokysimės naujų eilėraščių, pritaikant juos žaidime „Skrido bitė per smėlyną“,„Lipo ragana per tvorą“;
  • Aplikuosime (plėšytine) aplikacija obuoliukus.

 

2020 10 05 – 10 09

SAVAITĖS TEMA: „Rudenėlio takeliu“

TIKSLAS: Plėsti vaikų žodyną ir žinias apie rudenį, rudens gėrybes.

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Vaikai stebės kaip keičiasi darželio kiemas;
  • Rinksime spalvotus lapus;
  • Mokysimės eilėraštukų ir dainų apie rudenį;
  • Žaisime žaidimą-ratelį „Klausė žvirblis čiulbuonėlis“;
  • Lavinsime akies ir rankos koordinaciją.

 

2020 09 28 – 2020 10 02

SAVAITĖS TEMA: Kiek darbelių, kiek darbų“

TIKSLAS: padėti vaikams suvokti žmonių darbo įvairovę, išsamiau susipažinti su tėvelių darbu, jo reikšme, poilsio būtinumu po darbo.

UŽDAVINIAI:

  • išsiaiškinti su vaikais darbo reikšmę, jo išskirtinumą iš kitų veiklos rūšių;
  • ugdytis darbo kultūros įgūdžius bei įpročius;
  • skirti dėmesį darbinei veiklai ne tik grupėje, bet ir pasivaikščiojimų metu;
  • ugdyti vaikų suvokimą, kad kiekvienas darbas yra svarbus;
  • sužinoti, kokios profesijos buvo prieš daugelį metų.

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Apžiūrėsime grupės knygeles, suplyšusias suklijuosime;
  • Iš kartoninių dėžučių pasidarysime pieštukines;
  • Valysime grupėje dulkes;
  • Žaisime žaidimą „Jurgeli meistreli“;
  • Į medines kaladėles kalsime su plaktukais vinis;
  • Žaisime su greitosios, policijos, gaisrinės automobiliais;
  • Nagrinėsime knygelę „Darbėnai“;
  • Aikštelėje grėbsime lapus.

 

2020 09 21 – 2020 09 25

SAVAITĖS TEMA: „Drabužėlių pilna spinta“

Tikslas: Skatinti vaikus domėtis, kaip yra gaminami drabužiai, kaip juos prižiūrėti bei saugoti.

Uždaviniai:

  • prisiminti kokius drabužius dėvime vasarą, kokius  – žiemą;
  • aptarti, kuo skiriasi mergaičių ir berniukų drabužiai;
  • išsiaiškinti iš kokių medžiagų siuvami drabužiai;
  • išmokti susilankstyti drabužėlius; 
  • stengtis spintelėse palaikyti tvarką;
  • aptarti klimato poveikį sveikatai.

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Siuvinėjimas, badymas adatėle;
  • Kirpsime žirklėmis lėlių drabužėlius;
  • Rūšiuosime drabužėlius pagal sezoniškumą;
  • Einant pietų miego tvarkingai sulankstysime drabužius;
  • Vaikai klausysis pasakos „Nauja suknelė“ („Jums mažieji“ psl. 95)
  • Mokysimės eilėraštį  ketureilį:

Vėlai saulutė kėlės

Ir leidosi anksčiau

 Atėjo rudenėlis

O aš ir nemačiau.

  • Pasivaikščiojimų metu stebėsime rudenėjančią gamtą.
  • Kalbėsime apie klimato pokyčių įtaką mūsų sveikatai.
  • Patarlės: Sutinka pagal rūbą – išlydi pagal protą;

                  Mylėk seną drabužį, ir naujas ilgai bus;

                           Kalbomis kailinių nepasiūsi.

 

2020 09 14 – 2020 09 18

SAVAITĖS TEMA: „Galimi pavojai mano aplinkoje“

Tikslas: suteikti vaikams žinių ir aptarti jau žinomas, kaip reikia saugiai elgtis, kad neatsitiktų nelaimė.

Uždaviniai:

  • saugoti save ir kitus;
  • aptarti kokie daiktai mūsų grupėje yra pavojingi (žirklės, adatos);
  • aiškintis į ką reikia kreiptis pagalbos, atsitikus nelaimei;
  • grupėje judėti taip, kad netrukdytume vieni kitiems;
  • einant į kiemą saugiai lipti laiptais;
  • rūpintis šalia esančiais;
  • gilinti žinias apie asmens bei burnos higieną;

VEIKLA SU VAIKAIS:

  • Karpysime žirklėmis (mokysimės nešti jas, kad nesusižeistume);
  • Siuvinėsime paveikslėlius;
  • Žaisime žaidimą „Sukas, sukas grandinėlė rateliu…“;
  • Kieme stebėsime rudenėjančią gamtą
  • Nagrinėsime plakatus „Pavojai gamtoje“, „Taip nedaryk“;
  • Kalbėsime apie asmens ir burnos higienos svarbą, žiūrėsime edukacinius filmukus šia tema.

 

 2020 09 01 – 2020 09 11

SAVAITĖS TEMA: „Kaip gera ir smagu, susirinkti visiems kartu“

Tikslas: nusiteikti šiltam, geranoriškam bendravimui ir bendradarbiavimui, žaidimams, atradimams su draugais ir auklėtojomis.

Uždaviniai:

  • suteikti vaikams džiugių emocijų;
  • skurti grupėje estetišką, funkcionalią aplinką;
  • prisiminsime grupės taisykles ir stengsimės jų laikytis:

– atėjęs į darželį – pasisveikinu, išeidamas į namus – atsisveikinu;

– draugauju su visais vaikais;

– grupėje palaikau tvarką ir švarą;

– grupėje elgiuosi taip, kad netrukdyčiau kitiems;

– sėdėdamas prie stalo ir valgydamas, elgiuosi mandagiai;

  • mokysimės eilėraštį „Košė“

 Mes daržely verdam košę:

Dirbam, plušam išsijuosę.

Dedam šaukštą balto smėlio,

Pilam tyro vandenėlio.

Spindulius saulutė žeria –

Kursto, saugo ji ugnelę.

Tai bus košė, kai išvirs

Kas ją valgys – tas ją girs.

VEIKLA SU VAIKAIS:

• Pasidarysime veiduką su šypsenėle ir dovanosime draugui;

• Žaisime su priemone „Didelis – mažas“;

• Skaičiuosime su „šeivelių“ pagalba (montessori priemonė);

• Dėliosime dvinarį kubą (montessori pr.);

• Pasidarysime draugystės rankytę.

 

SAVAITĖS TEMŲ ARCHYVAS:

DATA: 2020 07 01 – 07 31

TEMA: „LIEPOS MĖNESIO ŠVENTĖS“

TIKSLAS: suteikti vaikams žinių apie liepos mėnesio šventes, skatinti vaikų pažintinį aktyvumą, iniciatyvą, savarankiškumą.

UŽDAVINIAI:

  • vaikai sužinos, kokias šventes švenčiame liepos mėnesį: Liepos 6 – ąją, Oninės – liepos 26 d.;
  • sužinos šių švenčių šventimo tradicijas ir papročius;
  • prisiminsime himno žodžius;
  • giedosime himną;
  • kalbėsime apie liepų žiedų naudą;
  • mokysimės patarlių ir priežodžių apie Onines;
  • aiškinsimės, kokie darbai prasideda daržuose po Oninių.

IDĖJOS VAIKŲ VEIKLAI:

  • nagrinėsime enciklopedijas, ieškosime informacijos apie Liepos 6 – osios šventę;
  • žiūrėsime nuotraukas su karaliumi Mindaugu;
  • piešime, aplikuosime karūnas;
  • stebėsime, kaip keičiasi gamtos spalvos;
  • rinksime liepų žiedus, džiovinsime;
  • tyrinėsime, domėsimės, kokios gėlės žydi darželio kieme;
  • atpažinsime jų spalvas;
  • prisiskynę pievos gėlių pinsime vainikus, komponuosime puokštes;
  • iš smėlio statysime pilis.

 

TEMA: „KUO GALIMA KELIAUTI?“ (2020 06 15 – 06 19)

TIKSLAS: Suteikti vaikams žinių apie transporto priemones.

UŽDAVINIAI:

  • vaikai sužinos, kad transporto priemonės skirstomos į: vandens, oro, sausumos;
  • aiškinsis, kuo galima važinėti darželio aikštelėje;
  • dalinsis su draugais kelionių įspūdžiais.

IDĖJOS VAIKŲ VEIKLAI:

  • susikibus vienas paskui kitą važiuoti traukinuku, įsirengtose stotelėse sustoti;
  • ištiesus rankas į šonus skraidyti lėktuvais;
  • iš popieriaus lankstyti lėktuvėlius;
  • iš lego kaladėlių statyti mašinoms garažus;
  • susikibus po du važiuoti dviračiais, motociklais (pirmas vaikas vairuoja);
  • susikurti kelionių elgesio taisykles;
  • įsirengti laukimo salę sustačius kėdutes;
  • pasigaminti iš popieriaus kelionės bilietus;
  • mokytis eilėraštį:

Tru tu tū, tru tu tū

rieda traukinys.

Tru tu tū, tru tu tū,

o jame  vaikų būrys.

Čiukų čiukų už langučių

sėdi daug linksmų vaikučių.

SAVAITĖS TEMŲ ARCHYVAS:

TEMA: „ATPLASNOJO MARGASPALVĖ VASARĖLĖ“ (2020 06 01 – 06 12)

TIKSLAS: Skatinti vaikus pastebėti, tyrinėti, atrasti, pajusti vasaros spalvų grožį.

UŽDAVINIAI:

  • vaikai pajus gėlynų, pievų, pamiškių žydėjimą, gaivumą, spalvingumą, gyvybingumą;
  • tyrinės, kokios gėlės žydi gėlynuose, pievoje, pamiškėje;
  • įsiklausys paukščių čiulbėjimo, bičių dūzgimo ir kitų gamtos garsų;
  • atkreips dėmesį į ropojančias skruzdes, boružes;
  • purens, ravės, laistys pasėtas daržoves;
  • sužinos, kad vasara gamtoje laukia ne tik malonumai, bet tyko ir pavojai: erkės, vandens telkiniai (saugus elgesys).

IDĖJOS VAIKŲ VEIKLAI:

  • pasijusti tikrais dailininkais, surengti darbelių parodą;
  • vandenį nudažyti krepiniu popieriumi įpilti į stiklinį indą kelias spalvas ir maišyti, stebint naujų spalvų atsiradimą;
  • lieti akvarele ant popieriaus dažus, juos taškyti, leisti susilieti;
  • prisirinkus įvairių gėlyčių, apžiūrinėti jų žiedus, skaičiuoti žiedlapius, matuoti žiedkotį;
  • birželis vaistažolių rinkimo mėnuo – prisirinkti vaistažolių ir jas išdžiovinti;
  • iš pienių ar kitokių gėlių nusipinti vainiką;
  • pamačius ropojančius vabaliukus stebėti juos „plika“ akimi ir per padidinamąjį stiklą;
  • pabandyti prisirinkus augalų juos suspaudus ir išdžiovinus pasidaryti herbariumus;
  • ant tyrinėjimų stalo susidėti parsineštus gėlių žiedelius, žolytes, lapelius, šakeles, akmenukus plukdyti inde su vandeniu;
  • pasidaryti pievos aplikaciją, ant gėlyčių tupdyti bites, boružes;
  • išmokti skaičiuotę „Bitė ritė“.

 

TEMA: „MANO MYLIMA ŠEIMA“ (2020 05 25 – 05 29)

TIKSLAS: Ugdyti ir gilinti vaikų supratimą apie šeimą, jos svarbą.

VEIKLA SU VAIKAIS:

  • Piešti šeimos paveikslėlius „Mano šeima“; 99117566_879019905912828_8458914793569386496_n 100345048_884924012008817_8182315790150664192_n
  • Papasakoti apie savo šeimą;
  • Žinoti bei pasakyti mamos ir tėčio vardus;
  • Išsiaiškinti, kodėl reikia gerbti vyresnius šeimos narius.

 

TEMA: „BITUTE PILKOJI, IŠ KUR MEDŲ NEŠIOJI?“ (2020 05 18 – 05 22)

TIKSLAS: Kuo daugiau sužinoti apie bites ir jų naudą žmogui.

VEIKLA SU VAIKAIS:

99297228_2613222095608747_7333807492876468224_n98287952_666173660627446_2420945371082522624_n98204049_668582173704765_1638549114553630720_n

  • Pasidaryti aplikaciją „Bitutė“

98338256_539093813424427_8564654955661623296_n

Mieli vaikučiai, mamytės ir tėveliai,

                 Labai smagu buvo su Jumis bendradarbiauti nuotoliniu būdu. Ačiū Jums už šiltą ir geranorišką bendravimą. Esu dėkinga vaikams už nuostabius darbelius, įvairius veiklos būdus, jūs visi esate labai darbštūs. Mamytėms ačiū, kad pasinaudojote pasiūlytomis idėjomis, ir buvote išradingos, kūrybingos, kartu su vaikais atlikote ir daug kitų veiklų. Dėkoju už įamžintas smagias akimirkas ir atsiųstas nuotraukas. Tėveliams taip pat ačiū, nes ir Jūs prisidėjote prie vaikučių ugdymo.

Nuo gegužės 4 d. atostogausiu, tad kviečiu pasinaudoti kitų įstaigos pedagogų idėjomis. Labai tikiuosi, kad pasimatysime birželio mėnesį.

                                                           „Žirniukų“ gr. mokytoja Gema Steponėnienė   

MAMA – TAI MEILĖ ŠIRDIES GILUMOJE

SU GRAŽIAUSIA PAVASARIO ŠVENTE BRANGIOSIOS „Žirniukų“ grupės mamytės!

DATA: 2020 04 27 – 04 30

TEMA: „Ant motulės kelių“

PAŽIŪRĖK KAIP MUMS PAVYKO (paspauskite ir peržiūrėkite)

UŽDAVINIAI:

  • parodyti meilę ir pagarbą mamytei geru žodžiu, švelnumu;
  • pasiklausyti dainelių apie mamytę;
  • įsiminti, kad mamytės diena švenčiama pavasarį;
  • prisiminti lopšines dainuotas grupėje ir padainuoti mamytei: a-a-a-a pupa, kas tą pupa supa, supa tėtis ir mama ir katytė murzina.

M1  IDĖJOS VAIKŲ VEIKLAI:

  • pagalvoti apie savo mamytę, ką ji veikia namuose, darbe kaip rūpinasi šeima;
  • padėti mamytei namų ruošoje;
  • nupiešti piešinį ir pasveikinti mamytę;
  • prisirinkus akmenukų tapyti ant jų ir padovanoti mamytei;
  • sugalvoti kuo daugiau maloninių žodžių mamai: gera, švelni, graži, miela ir t. t.;
  • mamytės dieną su tėčio pagalba serviruoti stalą, pagaminti patiekalą, kurį mėgsta mama;
  • pažaisti žaidimą „Graži mūsų šeimynėlė“ – mokėmės grupėje;
  • iš „Lego“ kaladėlių statyti šeimos namelį.

 

TEMA: „Mano knygelės dar plonos…“ (2020 04 20 – 04 24)

PAŽIŪRĖK KAIP MUMS PAVYKO (paspauskite ir peržiūrėkite)

UŽDAVINIAI: 

  • apžiūrėti su tėveliais savo namų bibliotekėlę;
  • aiškintis, kokios būna knygelės: storos, plonos, mažos, didelės, spalvotos, pasakų, eilėraščių ir t. t.;
  • pasidžiaugti knygelių paveikslėliais, panagrinėti juos;
  • tausoti knygeles ir saugoti;
  • suplyšusias suklijuoti;
  • vakarais skaityti pasakas.

 IDĖJOS VAIKŲ VEIKLAI:

  • surūšiuoti knygeles pagal dydį;
  • popieriaus juostele, ar liniuote matuoti knygeles ir atrasti, kad visų dydžiai skiriasi;
  • išsirinkti labiausiai patikusią knygelę ir ją peržiūrėjus pagal paveikslėlius pasistengti stengtis papasakoti;
  • parodyti vaikams, kur yra knygos pradžia, vidurys, pabaiga;
  • su tėvelių pagalba knygelėje ieškoti savo vardo pirmos raidės; 
  • pabandyti kurti atvirkštinę pasaką „Ropė“; 
  • nupieštus piešinius susegti ir padaryti vaiko knygelę;
  • kas dar nesukūrė pasakų knygelės, kviečiu sukurti, kiti gali sukurti knygelę apie bakteriją, gali būti tik piešiniai, gali būti ir užrašyta.

Lauksiu nuotraukyčių. AČIŪ!

 

TEMA: „POVELYKINĖ SAVAITĖ, ŽAIDIMŲ DIENELĖS“ (2020 04 14-17)

PAŽIŪRĖK KAIP MUMS PAVYKO (paspauskite ir peržiūrėkite)

IDĖJOS VAIKŲ VEIKLAI:

  • Atsikėlus ryte atlikti rytinę mankštą pagal https://www.youtube.com/watch?v=AEAM-Dx7TKI
  • Žaisti lauke: gaudynes, slėpynes, su kamuoliu, eiti pasivaikščioti, piešti su spalvotomis kreidelėmis ant asfaltuotos dangos, rinkti akmenukus ir jais mušti pasirinktą ritmą (pvz.: na -mas, sau – lė ir t. t.).
  • Namuose žaisti stalo žaidimus, dėlioti dėliones, konstruoti, žaisti pirštukų žaidimus, dainuoti šokti:

https://www.youtube.com/watch?v=89vDSS66GnM

https://www.youtube.com/watch?v=YiVjFR8kCew

https://www.youtube.com/watch?v=X3qeygwQ8yU

 

TEMA: ,,VELYKŲ KIŠKUTI, ATNEŠK MAN MARGUTĮ“ (2020 04 06-10)

PAŽIŪRĖK KAIP MUMS PAVYKO (paspauskite ir peržiūrėkite)

V. Gaižauskaitė

Velykų kiškis

Eina kiškis takeliu

Su pintiniu krepšeliu,

O krepšelyje margučiai

Duos kiškelis jų vaikučiams.

Kiekvienam dalys po vieną,

Kad Velykų šventės dieną

Būtų linksma ir smagu

Su kiškučio margučiu.

Uždaviniai:

  • Vaikai nusiteiks laukti Velykų, sužinos, kokia tai šventė, kaip ji švenčiama.
  • Kuo skirsis šių metų Velykos nuo praeitų (karantinas, giminaičiai nesusitiks), sužinos apie šventės tradicijas, papročius.
  • Džiaugsis margučių raštais, spalvomis, kuriuos margins su šeima.
  • Stebės gamtos atbudimą, džiaugsis paukštelių skelbiamu pavasariu.

IDĖJOS VAIKŲ VEIKLAI:

  • Padėti mamytei ir tėčiui tvarkytis namuose.
  • Aptarti Velykų šventės valgiaraštį.
  • Pagal galimybes, išeiti į mišką, pievą pasirinkti šakelių, žolelių, šakeles pamerkti į vandenį, laukti, kol išsprogs lapeliai, žolytes panaudoti kiaušinių marginimui.
  • Svogūnų lukštus užpilti vandeniu ir stebėti, kaip keičiasi spalva, galima panaudoti kiaušinių dažymui.
  • Dekoruoti kartono ar kitokią dėžutę ir paprašyti mamytės ar tėčio, kad užrašytų „Velykinis grupės paštas“ pagaminti atvirukų ar kitokių darbelių ir sugrįžus į darželį padovanoti grupės draugams.
  • Ant paruoštų balto ovalo (kiaušinio) formų aplikuoti, antspauduoti, spalvinti.
  • Ant paruoštų spalvoto ovalo formų marginti baltu guašu panaudojant pagaliuką, paukščio plunksną, paralono gabaliuką.
  • Pasimokyti ketureilį:

Rid rid rid margi margučiai,

O pa pa maži vaikučiai,

Jei margučiai neriedės,

Tai vaikučiai nedidės.

  • Iš kiaušinių pakuotės sukarpius ir nudažius (padaryti, kaip gėlės žiedą) pasigaminti vainiką ir pasipuošti namus.
  • Su šeimos nariais ridenti margučius, skaičiuoti, kiek laimėjote.

Mįslė: pramuši ledą, randi sidabrą, pramuši sidabrą, randi auksą (Kiaušinis).

Tyrinėjimai:

  • Bandyti atspėti kiaušinis virtas ar žalias (pasukus virtas sukasi greičiau).
  • Sūriame vandenyje virtas kiaušinis – plūduriuoja.
  • Į lėkštutę įpylus druskos pastačius žalią kiaušinį jis stovės.

Tėveliams siūlau seminarą: https://www.youtube.com/watch?v=91aCYn2Q_cs

 

TEMA:         ,,ŽEMĖ – MŪSŲ NAMAI“ (2020 03 30-04 03)

PAŽIŪRĖK KAIP MUMS PAVYKO (paspauskite ir peržiūrėkite)

UŽDAVINIAI:

  • Ugdyti vaikų atsakingumą už mūsų žemę.
  • Atkreipti dėmesį į sudėtingas žemės saugojimo problemas.
  • Pasakoti vaikams apie atliekų rūšiavimą ir kartu su jais rūšiuoti.
  • Rūpintis artimiausia aplinką, tvarkytis ir švarintis.
  • Stengtis racionaliai naudoti gamtos išteklius (vandenį, elektrą ir t. t.).

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Iš kartono dėžių (jas reikėtų nuspalvinti, pasigaminti rūšiavimo dėžės, popierius – mėlyna, plastikas – geltona, stiklas- žalia).
  • Jeigu yra galimybė tvarkytis, rinkti šiukšles savo kieme, miške ir pan.
  • Pasigaminti kelių puslapių knygelę: 1 psl. nupiešti tiek medžių, kiek matai per langą; 2 psl. nupiešti – kiek paukštelių pamatei kieme; 3 psl. – suskaičiuoti ir nupiešti kiek stiklinių vandens išgėrei per dieną; 4 psl. – nupiešti piešinį „Žemė bunda“.
  • Iš antrinių žaliavų pagaminti gėlytę ar žaisliuką.
  • Sužinoti koks mažiausias gyvūnas žemėje; koks didžiausias, su tėvelių pagalba.
  • Susikurti tris „Elgesio gamtoje taisykles“ ir paprašyti tėvelių kad užrašytų ir nufotografuoti.
  • Pagaminti du draudžiamus ženklus, kaip negalima elgtis gamtoje.
  • Gal kas nors sodins medelius ar augalus.

Janina Degutytė

Nemunas

Mano upė – Nemunėlis.

Mano upė – žydrūnėlis.

Plauna krantui smilteles

Plauna pušiai kojeles.

Vakare ateis pas mus

Jo srovė šviesos pilna.

Vaikšto upė po namus.

Žiburėliais našina.

Mįslė: bėga bėga ir niekados neišbėga (upė).

 

TEMA:         ,,Paukšteliai sugrįžo“ (2020 03 16-27)

PAŽIŪRĖK KAIP MUMS PAVYKO (paspauskite ir peržiūrėkite)

UŽDAVINIAI: Vaikai sužinos ir įsimins paukščių pavadinimus, mėgdžios juos; įsimins jų kūno dalis: galva, snapas, akys, sparnai, uodega, kojos, nagai; sužinos, kurie paukščiai suka lizdus, kurie gyvena inkiluose.

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  1. Kartu su vaikais nagrinėti enciklopedijas (ar kitas knygeles) apie paukščius, atpažinti juos ir apžiūrėti paveikslėliuose.
  2. Pasimokyti paukščių pamėgdžiojimų:

Klė,  klė, klė man varlė – gandra

Vyt, vyt, vyt – kregždė,

Gyvi, gyvi, gyvi – pempė,

Ku kū ku kū pagalvėlė pūkų, duos kiškis taukų, patepsiu ratus, važiuosiu metus – gegutė

3. Eilėraštis „10 paukščių“

10 paukščių tupi

Suskaičiuot mums rūpi:

Šitas paukštis – žvirbliukas,

Šitas paukštis – nykštukas,

Šitas paukštis – strazdelis,

Šis – perkūno oželis,

Šitas paukštis gegutė,

Šitas paukštis – kukutis,

Šitas paukštis – dagilis,

Šitas paukštis kikilis,

Šitas paukštis – kielė,

O šis – volungėlė.

Na, o čia erelis piktas ir plėšrus,

Greit paukšteliai į namus

4. Lipdyti paukštelį iš plastilino, lankstyti iš popieriaus, aplikuoti, piešti, tapyti, konstruoti iš lego kaladėlių inkilėlį, prisirinkus medžio šakelių sukti lizdą.