Savaitės tema

2020 10 26 – 2020 10 30

SAVAITĖS TEMA: „VĖLINĖS“

Tikslas: Pajusti pagarbą šalia esantiems žmonėms, jų gyvybei.

Uždaviniai:

  • Laikytis šeimos, darželio papročių;
  • Tinkamai elgtis rimties vietose (kapinėse, bažnyčioje), prisiminti, paminėti, pagerbti mirusiuosius;
  • Pastebėti mirusiųjų įamžinimo, pagarbos jiems reiškimo simbolius.

 VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Skaityti straipsnelį „Gėlės ant močiutės kapo“, suvokiant žmogaus gyvenimo liniją ir išsiaiškinant, kur išeina ir ką palieka artimieji.
  • Sudėti žmogaus gyvenimo liniją iš savo, tėvelių, senelių, prosenelių nuotraukų; kūdikio, vaiko, jaunuolio, suaugusio žmogaus, senelio paveikslėlių, iliustracijų, piešinių.
  • Klausytis skaitomo straipsnelio „Velinės“, išsiaiškinant, kaip elgtis kapinėse, kitose rimties vietose. Atsinešti iš namų žvakelių ir visiems kartu pabūti rimtyje prie žvakės šviesos.
  • Meninė raiška: papuošti Vėlinių kryželį ornamentais. Padaryti is popieriaus rulonėlio žvakę.
  • Šeimoje su tėveliais išsiaiškinti, ką yra palikę proseneliai. Pasidalinti prisiminimais, papasakoti jų istorijas. Pasidalinti pasakojimais su draugais grupėje.

Kimochis emocinio ugdymo programa. Antras užsiėmimas „Kažkas slepiasi“. Socialinis – emocinis vystymasis. Vikšrelis, jausmas „išsigandęs“. Knygų skaitymo vertės ugdymas.

 

2020 10 19 – 2020 10 23

SAVAITĖS TEMA: „VĖL RUDUO ATKELIAVO“

Tikslas: Stebėti rudens požymius: išskrendančius paukščius, gelstančius ir krentančius rudens lapus, pažinti medžio vaisius (giles, kaštonus ir kitus).

 Uždaviniai:

  • Siekti, kad vaikai pastebėtų ir įsidėmėtų rudens spalvas, orų permainas, augalų ir gyvūnų ypatumus;
  • Ieškoti gamtinės medžiagos, kurią galima panaudoti darant darbelius;
  • Klausytis išskrendančių paukščių balsų, rudeninio miško garsų, medžių šlamėjimo, sausų lapų čežėjimo, šakelių po kojomis traškėjimo.

 VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Įsiminti rudens mėnesių pavadinimus.
  • Aptarti su vaikais kokia išskirtine apranga rengiamės rudenį;
  • Susidomėti lauko darbais rudenį: darželio aikštelėje grėbiant lapus, renkant rudens gėrybes (kaštonus, giles);
  • Pasikalbėti kokie grybai auga miške: baravykas – grybų karalius, musmirė -nuodingas grybas;
  • Oro spėjimas pagal gamtos reiškinius – Daug gilių, bus šalta žiema;
  • Klausytis J. Marcinkevičiaus eiliuotos pasakos „Grybų karas“
  • Veikla su LEGO education kaladėlėmis.
  • Stebėsime nukritusių lapų įvairovę, rūšiuojant juos pagal spalvą, dydį, formą.
  • Piešti rudens tematika, stebint orą už lango arba perteikiant savo nuotaiką.

 

2020 10 12 – 2020 10 16

SAVAITĖS TEMA: „Iš miško versmės“

Tikslas: Pamatyti, sužinoti, patirti ir įsitikinti, kad medžiai mus nuolat supa, šildo, rengia, maitina, saugo, gydo, stiprina, todėl miško turtais stengtis naudotis taupiai ir saikingai.

Uždaviniai:

  • Vaikštant mišku pajusti pagarbą medžiui, jo teikiamai ramybei, energijai;
  • Įsižiūrėti ir įsidėmėti miško spalvų ir atspalvių įvairovę;
  • Pamąstyti ir išsiaiškinti kas yra pagaminta iš medžio.

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • „Auginti“ grupės medį iš savo pėdų, delnų ir pirštų atspaudų, juos ženklinant savo vardo kortelėmis, pajuntant ir įsitikinant, kad mes visi drauge – lyg medis su savo šakomis ir lapais.
  • Klausytis deklamuojamo R. Skučaitės eilėraščio „Medinė vaistinė“ , su nuostaba skaičiuoti ir įsiminti medžio dovanas.
  • Klausytis sekamos lietuvių liaudies pasakos „Gražios skiedros“, intuityviai suprasti, kad dirbti reikia apgalvotai, taupant ir negadinant medžiagos.
  • Tyrinėjimas: plukdyti, nardinti, užpilti vandeniu medžio gabaliukus, šakeles, žieve, įsitikinant, kad medienos neįmanoma paskandinti ir suprasti, kodėl valtys, laivai, plaustai gaminami iš medžio.
  • Meninė raiška: klausantis M.K.Čiurlionio simfoninės poemos „Miške“ ištraukos, įsijausti į nuostabų, paslaptingą, raminantį miško garsų pasaulį.
  • Kūrybiškumas: vaškinėmis kreidelėmis ar teptukų trinti popierių uždėta ant medžio žievės, ant rievėtos medienos, medžių lapų apatinės pusės, žavintis ir džiaugiantis tekstūros įvairovę.
  • Pamąstyti ir suklijuoti kas yra pagaminta iš tam tikrų medžio dalių, pvz. Lapai- gydomosios arbatos ir dažai.
  • Skaičiavimas ir matavimas: skaičiuoti kaštonus, daugiau mažiau po lygiai, dėti į įvairios talpos indus. Rūšiuoti lapus pagal spalvas.
  • Aplinkos pažinimas: išvyka į šalia esanti miškelį.

 

2020 10 05 – 2020 10 09 

SAVAITĖS TEMA: „AŠ GLOBOJU GYVŪNUS“

Tikslas: Skatinti vaikus rūpintis augintinių gerove, kalbant atkreipti  dėmesį apie netinkamą elgesį su jais.

Uždaviniai:

  • gebės apibūdinti gyvūnų išvaizdą, skleidžiamus garsus, gyvenimo sąlygas, mitybos įpročius;
  • ugdys (-is) ir puoselės meilę gyvūnams, gamtai;
  • bendraus, pasakos apie auginamą ar apie įsivaizduojamą namų augintinį;
  •  sužinos, kad gyvūnams reikalinga pagalba, planuos veiklą, kad jiems padėtų ir papasakos apie atliktus veiksmus. 

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Dar kartą pažiūrėti parodą su vaikų augintiniais;
  • Spalvoti pasirinktą augintinį;
  • Išvardins gyvūnėlių kūno dalis;
  • Žaisti žaidimą „Surask jauniklį“; 
  • Išgirsti, pažinti ir pritaikyti gyvūnų „kalbą“ eilėraštyje: 

☼ Au au au kieme vagį sugavau

☼ Miau miau miau  aš gimiau, kad pelyčių būt mažiau

  • Dėlioti paveikslėlius mažėjančia, didėjančia tvarka.
  • Mokytis naują dainelę “Bulvelė”. 

Vaizdinė medžiaga: 

Senoji animacija “Pirštinaitė” , Marytės katytė („Jums maži ir dideli“ 31 psl.). 

VEIKLOS SU TĖVAIS:

  • Atnešti maisto beglobiams gyvūnams, vėliau juos nuvešime ir perduosime gyvūnų globos namams. 

 

2020 09 28 – 2020 10 02

SAVAITĖS TEMA: „Gausus daržovių derlius“

Tikslas: Tyrinėti daržoves, plėsti žodyną jų pavadinimais, išvaizdą ir skonį apibūdinančiais žodžiais.

Uždaviniai:

  • Domėtis augalų sandara;
  • Ugdytis higienos įpročius;
  • Formuoti teigiamą požiūrį į žmogų ir jo darbą. 

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Apžiūrinėti daržo gėrybes, jas liesti, uostyti, ragauti…
  • Žaidimas „Kas kur užaugo“, žemėje ar virš žemės. Žaidimas „Kas netinka?“, moko priskirti daiktą tam tikrai grupei, ugdo mąstymą. Žaidimas „Vaisiai ir uogos pabiro“, plečia žinias apie uogų, vaisių ir daržovių požymius, moko analizuoti ir apibendrinti.
  • Meninė raiška:

            Iš plastelino padaryti mažus žirnelius. Sudėti ant popieriaus lapo žirnius mėgstančią ilgą kirmėlytę, pripiešti jai kojytes, akis, antenas…

  • Mokėjimas mokytis:

Mintinai išmokti naują pasisveikinimo eilėraštį.

  • Skaičiavias ir matavimas:

            Atpažinti kontūru vienas ant kito nupieštas daržo gėrybes, nuspalvinti.

  • Lauke sužaisti moliūgo gimtadienio žaidimą.

Priežodžiai:

Sveikas kaip ridikas.

Raudonas kaip burokas.

Storas kaip pomidoras.

Pabiro kaip žirniai.

Mįslės:

Pilnas laukas akmenukų? (bulvės).

Žiemą nuogas, o vasarą su kailinukais? (žirnis).

Mergelė troboje, kasos lauke? (morka).

Eilėraštis V. Palčinskaitės „Žirnių namelis“

 

2020 09 21 – 2020 09 25 

SAVAITĖS TEMA: „PILNA KRAITELĖ SODO GĖRYBIŲ“

Tikslas: Turtinti vaizdinius: sodas, obelys, kriaušės, vaisiai; ruduo. 

Uždaviniai:

  • stebėti, lyginti sodo ir miško medžius, įsiminti sodo medžius: obelis, slyva, kriaušė;
  • dėmesingai klausytis, suprasti, atlikti veiksmus;
  • bendrauti ir kartu dirbti rudens darbus; aktyviai dalyvauti ruošiant vaisius maistui, kreiptis pagalbos, planuoti veiklą, papasakoti apie atliktus veiksmus. 

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Atnešti į darželį savo užaugintas daržoves, moliūgo gimtadienio tortui.
  • Ieškoti kieme, grupėje žinomų spalvų ir jas įvardinti (spalvų įtvirtinimui). 
  • Lipdyti, apvedžioti, brūkšniuoti, kirpti, aplikuoti, spalvinti, piešti vaisius, bei daržoves.
  • Rikiuoti vaisius ir daržoves didėjančia, po to mažėjančia seka. 
  • Ragauti vaisius bei daržovės skirti skonius, saldus, rūgštus, skanus, neskanus. 
  • Klausytis skaitomo kūrinio „Šaltas lietutis“ atkreipti dėmesį į intonaciją, ją mėgdžioti. 
  • Garsų tarimas: tarti garsažodžius: bum, tekšt, papt, brr.
  • Žaidimas „Skinti vaisius“: eiti takeliu (suoliuku), užlipti ant 30-40  cm aukščio kalnelio (kėdutės), pasistiebus skinti vaisių. Nušokti suglaustomis kojomis nuo kalnelio. 

„Šaltas lietutis“

Papt ant lapo.

Papt  nuo medžio.

Papt ant delno.

Jau ruduo.

Vėjas obelaitę krečia.

Šiaušias balose vanduo.

Papt  už kaklo.

Brrr  kaip šalta!

Lyjant žaisti negaliu…

Duok, mamyte, mano paltą,

Eisiu rinkti obuolių!

2020 0914 – 2020 0918

SAVAITĖS TEMA: „Gėrį ir grožį kuriame darbu“

Tikslas: Nusiteikti savo darbu skleisti gėrį ir grožį aplinkoje, pajusti ir bandyti realizuoti savo gebėjimus.

Uždaviniai:

  • Suvokti, kad viskas, kuo naudojames, yra kitų žmonių širdies, proto ir darbo kūrinys;
  • Stengtis būti taupiais, atsargiais, dėkingais, paslaugiais vieni kitiems;
  • Sužinoti per konkrečius tėvelių, darželio darbuotojų pavyzdžius, kad yra ir tokių žmonių; kurių darbas – ką nors gaminti, ir tokių, kurių darbas – teikti paslaugas;
  • Gilinti žinias apie asmens bei burnos higieną;

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Pokalbis apie vaiko tėvelių darbo rezultatus. Susipažinti ir pasidžiaugti tėėvelių pasiekimais.
  • Apsilankyti darželio virtuvėje kur gaminamas maistas, gamybos eigos stebėjimas.
  • Klausytis skaitomo V.Račicko kūrinėlio „Kodėl reikia dirbti“. Vartyti R. Skėrio knygą „Ką žmonės dirba visą dieną“, ugdyti gebėjimą suprasti perkeltinę iliustracijų prasmę. Pagalvoti, kokį klausimą ar palinkėjimą sako pardavėjas pirkėjui, taksi vairuotojas – keleiviui, gydytojas – ligoniui, auklėtoja – vaikui.
  • Tapyti bendrus grupės paveikslus pagal muziką, pasikeitus muzikai pereiti prie kito lapo. Iš reklaminių žurnalų iškirpti ir suklijuoti prietaisus, daiktus pagamintus žmonių rankomis.
  • Sugalvoti judraus žaidimo „Konvejeris“ veiksmus, ritmą, nustatyti jų atlikimo tvarką ir išbandyti žaidžiant (pvz., Vaikai sustoja ratu, vedantysis paliečia greta esantį, šis tupia, paliečia kitą, kuris taip pat tupia ir t.t.; visiems sutūpus, žaidžiama toliau, – tada kiekvienas paliestasis stojasi).
  • Įsidemėti draudimo ženklus svarbius žmogaus saugumui ir gyvybei darbo vietoje (Pvz., „Nevaikščiok statybų aikštelėse“, „Nestovėk po kranu“, „Nedek ugnies“, „Neliesk -nutrenks“).
  • Kalbėsime apie asmens ir burnos higienos svarbą, žiūrėsime edukacinius filmukus šia tema.

Patarlės, priežodžiai:

  • Tinginys du kartus dirba.
  • Daug rankų didžią naštą pakelia.
  • Kur stos du, trys – viską padarys.
  • Darbai, o ne žodžiai viską gali.
  • Darbštus kaip skruzdė.

 

2020 09 01 – 2020 09 11

SAVAITĖS TEMA: „AŠ IR MANO DARŽELIS“

Tikslas: Siekti, kad vaikas nusiteiktų bendravimo džiaugsmui sugrįžus į darželį.

Uždaviniai:

  • Dalintis vasaros ir susitikimo potyriais ir įspūdžiais;
  • Pakalbėti iš kokių gatvių ir namų, kokiu keliu grupės draugai eina į darželį;
  • Aptarti tai, kas padeda susidraugauti: mandagūs žodeliai, pasidalijimas žaislais, kvietimas žaisti, bendri pomėgiai.

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Išsirinkti naują ryto rato pasisveikinimą.
  • Piešti kelią į darželį.
  • Žemėlapio sudarymas.
  • Stebėti, kaip pasikeitė darželio ir aikštelės aplinka per tą laiką kada vaikai nebuvo darželyje.
  • Pratintis suvokti, įvardinti savo būseną, jos priežastį įvairiose grupėje vykstančiose situacijose.
  • Su LEGO education kaladėlėmis pastatyti savo svajonių darželį.

Prisiminti „Paukščiukų“ grupės skanduotę :

Čia paukštelis, čia paukštelis –

Mūsų didelis ratelis.

Draugui rankele pamosiu,

Mamai, tėčiui padainuosiu.

Mes užaugsim dideli,

Būsime visi linksmi!

SAVAITĖS TEMŲ ARCHYVAS:
DATA: 2020 07 13 – 07 31

SAVAITĖS TEMA: „SAULĖTO ORANŽINIO TRAUKINIO KELIONĖ“ 

UŽDAVINIAI:

  • Suteikti vaikui pažinimo džiaugsmą auginant moliūgą bei kitus daržo augalus nuo sėklytės iki brandaus augalo kartu su mokytoju ir šeimos nariais;
  • Puoselėti vaiko dvasines, kūrybines galias globojant gamtą, ugdant gamtojautą, pagarbą gyvybei ir dvasingumą, ekologinę savimonę, sveiką gyvenseną, padedant vaikui pajusti gamtos vientisumą ir harmoniją.
VEIKLA SU VAIKAIS:
  1. Žalios erdvės kūrimas darželio teritorijoje, skatinant pažinti artimiausią aplinką ir ją kūrybiškai naudoti ugdymo procese. Auginti, kartu su šeima, darže, balkone, kambaryje ir kitose tinkamose augti augalams vietose.
  2. Daržo augalų sėjimas ir sėklų daiginimas. Vaikas su mokytoju sėja daržovių sėklas. Vaikams teikiama informacija apie dirvožemį, sėklų įvairovę, kokios sąlygos yra būtinos, kad augalai augtų ir t.t. Atsižvelgti į palankias dienas sėjai.
  3. Daržo augalų auginimas. Vasarą, vaikai kartu su mokytoju ir savo šeimos nariais augina, stebi, fiksuoja moliūgo ir daržo augalų augimo procesą.

    TYRINĖJIMAS:

    Kelionė prasideda nuo mažos sėklytės, kurią vaikas pasėja su mokytoju ir savo šeimos nariais. Stebėjimas, daigelio laukimas skatina vaiko smalsumą, kantrumą, suteikia žinių apie tai, ko reikia augalui, kad jis galėtų išvysti saulės šviesą, ugdo pagarbą gyvybei. Vaikai kartu su mokytojais ir su savo artimiausios aplinkos žmonėmis augina, prižiūri, bendrauja, įgauna naujų žinių, ko reikia, kad augalas augtų, žydėtų, vestų vaisius. Tai didelė patirtis, kuomet vaikas patiria, fiksuoja, stebi (lapų didumas, žiedų spalva, pirmos vaisių užuomazgos, vaisiaus augimas).  Rudenį su rūpesčiu ir meile išaugintas daržo derlius vaikams suteiks naujų įspūdžių. Vaikai žinos daržo gėrybių pavadinimus, maistines savybes, naudą žmogui.

SAVAITĖS TEMA: „VASAROS ŠVENTĖS“ (2020 06 22 – 07 10)

UŽDAVINIAI:
– Aptarti, prisiminti vasaros šventes;
– Padėti vaikui formuoti tautinius, pilietinius, vertybinius pagrindus;
VEIKLA SU VAIKAIS:
  • Birželio 24 d. – Joninės. Pokalbis apie Rasos šventę, Jonines. Tai ypatinga šventė, kai minime ilgiausią metų dieną ir trumpiausią naktį.
  • Su vaikučiais nuausti gėlių ir žolynų paveikslus ir jais papuošti darželio teritoriją. Pvz.: http://amatukai.lt/vaiku-sukurtas-paveikslas-is-pievu-geliu-zolyneliai/
  • Arbatos gėrimas iš įvairių surinktų gėlių žiedų ir žolynėlių.
  • Liepos 6 d. – Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo diena. Pokalbis apie vienintelį Lietuvos karalių Mindaugą ir jo žmoną karaliene Mortą.
  • Su vaikučiais sugiedoti Lietuvos himną.
  • Filmuko peržiūra apie karalių Mindaugą. https://www.youtube.com/watch?v=LJu-QqVaiWc
  • Karūnų spalvinimas ir jų dekoravimas lauke ant grindinio su kreidelėmis.
  • Vaikų rankyčių vėliavėlės Lietuvai.
  • Liepos 10 d. – Septyni broliai miegantys. Pokalbis apie įdomią dieną, nes mūsų protėviai tikėjo, kad jei šią dieną be perstojo lyja, toks oras bus dar septynias dienas, o gal net septynias savaites. Jei šią dieną iš viso nelyja, irgi negerai, gresia sausra. Manyta, kad tada derlius bus mažas.
  • Pokalbis apie orus, kodėl reikia lietaus, kodėl negerai jei drėgmės per daug.
  • Meninė raiška: „Lietutis“, pūsti šiaudelių akvarelės lašus ant balto popieriaus į apačią. Išdžiuvus priklijuoti viršuje vatos burbulą.
DATA: 2020 06 15 – 06 19

SAVAITĖS TEMA: „KARALIAI IR KARALIENĖS“ (2020 06 15 – 06 19)

UŽDAVINIAI:
  • Susipažinti su Lietuvos karaliumi;
  • Atpažinti tautosakos srityje esančias pasakas apie karalius ir karalienes, princus ir princeses;
  • Papasakoti apie svarbias vertybes, kuriomis turėtų vadovautis geras karalius, bei atsakomybę, kurią prisiima valdovas.
VEIKLA SU VAIKAIS:
  • Pokalbis apie karalių Mindaugą ir jo žmoną karalienę Mortą. Karūnavimo ypatumai. Valstybės, kuriose renkamas yra karalius, jų atradimas gaublyje.k
  • Pasakos: „Eglė, žalčių karalienė“, Gulbė-karaliaus pati“, „Šimtas zuikių“, „Aukso žiedas“, „Varlė karalienė“, „Našlaitė Elenytė ir broliukas avinukas“.
  • Mįslė: Ne karalius, o karūną nešioja? (Gaidys).

  • Žaidimai lauke: „Pilys ir karaliai“, „Judesių karalius“.
  • Meninė raiška: karalių, karalienių kaukės, pasakų pilys.

SAVAITĖS TEMŲ ARCHYVAS:

SAVAITĖS TEMA: „Smėlis, vanduo ir saulė“  (2020 06 08 – 06 12)

UŽDAVINIAI:
– Supažindinti vaikus su saugiu elgesiu prie vandens;
– Aptarti kaip reikia elgtis esant kaitriai saulei.
VEIKLA SU VAIKAIS:
  • Pastatyti smėlio dėžėje daug pilių, sukurti pilių miestą.
  • Kuriant pilis fantazuoti kas jose gyvena, ką veikia, ką jaučia?
  • Pokalbis „Saulė – tai didžiulė žvaigždė“.
  • Kurti saulės mozaiką iš gamtinių priemonių.
  • Mįslės: Vienas lieja, kitas geria, trečias auga. Kas? (Lietus, žemė, žolė) Glėbiu nepaimsi, saujoj neišlaikysi, kai bėga nesuturėsi. Kas? (Vanduo)

SAVAITĖS TEMA: „Kas gyvena tarp gėlių“ (2020 06 01 – 06 05)

UŽDAVINIAI:
– įsidėmėti vabalų ir vabzdžių kūno dalis (galva, krūtinė, pilvelis, trys poros kojų, antenos, akys, sparnai ir t.t.);
– jų gyvenimo ypatumus (skraido, ropoja, minta);
– vystymosi etapus (kiaušinėlis, lerva, lėliukė, suaugęs);
– atskirti bei įvardyti kelis vabzdžius ir vabalus.
VEIKLA SU VAIKAIS:
  • Susipažinti su vabalais ir vabzdžiais, kuriuos dažniausiai sutinkame lauke: boružės, jonvabaliai, žiogai, laumžirgiai, tarakonai, skruzdės, bitės, kolorado vabalai.
  • Atpažinti bei išsiaiškinti jų gyvenimo vietas ir stebėti gyvenimo būdą (skruzdėlynas, avilys) lauke bei vartant enciklopedijas.
  • Iš popieriaus ritinėlių pasidaryti bičių ir boružėlių;
  • Skaičiuoti, matuoti ir lyginti boružes su kitais vabalais (ilgas-trumpas);
  • Nutapyti tėčio portretą ir pasveikinti tėtį.

 

SAVAITĖS TEMA: „Mano šeima“ (2020 05 18 – 05 29)

UŽDAVINIAI:

  • Sužadinti vaikų domėjimąsi savo šeima,
  • Paskatinti vaikus papasakoti apie savo šeimą, jos narius,
  • Turtinti vaikų žodyną mažybinių žodžių vartojimu.

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Nupiešti šeimos medį;
  • Dekoruoti raides: M (mama) ir T (tėtis);
  • Išsiaiškinti ką reiškia šios patarlės ir priežodžiai: „Iš mažos gilės išauga didelis ąžuolas“, „Kalk geležį, kol karšta“, „Lenk medį, kol jaunas“, „Kas tėvų neklauso, valgo duoną sausą“;
  • Klausytis ir prisiminti dainą „Graži mūsų šeimynėlė“.

SAVAITĖS TEMŲ ARCHYVAS:

Tėvelių dėmesiui,

Grupės auklėtoja Alina atostogauja iki birželio 1 dienos, todėl siūlome: peržiūrėti neatliktas užduotis, naudotis kitų grupių pedagogų siūlomomis veiklomis, taip pat kviečiame prisijungti prie bendrų darželio projektų. Sėkmės!

DATA: 2020 05 04 – 05 08

SAVAITĖS TEMA:„Gyvūnų pasaulis“ (tęsinys)

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  • Atpažinti į kokius gyvūnus panašus skaičiai.

http://pirmokopasas.ugdome.lt/knygos/skaiciai/

  • Smagūs darbeliai namie.

https://www2.lrt.lt/vaikams/ikimokyklinukams/1-mokslas/5514-kaip-namuose-pasigaminti-meduza

  • Fizinis aktyvumas: pašokti šokį „Tiki tiki“, įvairiose žaidimų situacijose imituoti žvėris: liūto, tigro, žirafos pozą, šliaužti pilvu judinant rankas ir kojas kaip krokodilas.

https://www.youtube.com/watch?v=-jbP6NH8DZg – šokis.

  • K. Jakubėnas. Abėcėlė.

    „Vilkas“

    Vilkas kartą bandą ganė,

    Vilkas ėsti užsimanė.

    Vieną ožį nusivijo,

    Vieną aviną prarijo.

 

SAVAITĖS TEMA:„Gyvūnų pasaulis“ (2020 04 27 – 04 30)

SVEIKINAME MAMYTES!

Kviečiame visas šeimas sudalyvauti vaikų meno projekte „Karūna mamai“, Motinos dienai paminėti. Vaikučiai namuose klijuoja, konstruoja, dekoruoja įvairių dydžių dailės objektus – karūnas ir jas dovanoja mamai. Prašome pasidalinti nuotraukomis iki Motinos dienos!

UŽDAVINIAI:

  • Turtinti vaizdinius apie žvėris, gyvūnus gyvenančius Lietuvoje ir kituose kraštuose;
  • Stebėti gyvūnų ir žvėrelių požymius, gyvenimo būdą (plėšrus, piktas, geras), kur gyvena, kuo  minta, klausytis kokius garsus skleidžia;
  • Domėtis, žavėtis gyvūnijos pasauliu, dalytis įspūdžiais apie gyvūnus, stebėtus zoologijos sode;

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  1. Pasidomėti televizijos laidomis apie gyvūniją. Paskirstyti dėmesį: stebėti laidą ir klausytis komentaro. Atpažinti žvėris, zoologijos sodo gyvūnus, atkreipti dėmesį į jų gyvenimo būdą, vietą. Stebėti jų maitinimą, poilsį. Prisiminti, kurie žvėrys gyvena Lietuvos miškuose, o kurie – šiltuose kraštuose. Išvardyti plėšrius, piktus ir nepiktus žvėris. Dėmesingai tyrinėti, lyginti gyvūnus, jų kūno dalis (iltys, straublys). Pastebėti, kurie žvėrys savo išvaizda panašūs į naminius gyvulius (tigras – kaip didelė katė, vilkas – kaip šuo); kuo beždžionė panaši į žmogų.

https://www.youtube.com/watch?v=63PpNcQFjtY  – Pasaka apie miško gyventojus.

https://www.youtube.com/watch?v=BPZR1qub-AA – Mini zoo gyvūnų parkas.

2. Klausytis žvėrių balsų. Atpažinti juos ir mėgdžioti.

https://www.happyclicks.net/touch-tap-games/17-animal-sounds-toddlers.php – Šiltųjų kraštų gyvūnų garsai.

https://www.youtube.com/watch?v=uLiHpVUBtiE – lietuvos žvėrelių garsai.

3. Meninė raiška: piešti įspūdžius patirtus zoologijos sode. Nupiešti liūtui karčius,           nagus, dantis; tigrui – dryžuotą kailį, uodega ir kt.

http://amatukai.lt/keisti-gyvunai/

http://amatukai.lt/tigro-pedutes/

https://www2.lrt.lt/vaikams/ikimokyklinukams/6-pasidaryk-pats/485-kiskuciai

4. Grožinė literatūra ir tautosaka.

Patarlės ir priežodžiai: Gyvena kaip vilkas be namų. Bijai vilko – neik miškan. Ir vilkas sotus, ir avis sveika. Seno  vilko neapgausi. Bėgi nuo vilko, užbėgsi ant meškos.

Mįslė: Kumeliukas pagiryje žvengia, namo neina.(Vilkas).

S. Zieniaus eilėraščiai, paskaitykite vaikams:

„Liūtas“   „Tigras“

Liūtas, kaip žinai, karalius.                               – Liūtą barant, ir mankšta

Bet sode neteko galios:                                    Vos neliko pamiršta!-

Nieks neduoda dovanų,                                    Sako tigras. – Lig nakties

Nieks neklauso jo dainų.                                   Aš sportuosiu iš peties.

Vakare, kai liūtas staugia,                                  Pajudėsiu, pabėgiosiu,

Piktas tigras atsišaukia:                                     Smėlyje pasivoliosiu…-

– Jeigu naktį šitaip kauksi,                                  Žino tigras, jog mankšta –

Griežtą bausmę užsitrauksi!                               Ir jėga, ir sveikata!

„Krokodilas“  „Žirafa“ 

Štai žiūrėk – lyg pagalys                                     O jau kailio margumėlis,

Krokodilas begulįs.                                              O jau kaklo ilgumėlis!

Gal negyvas, kad nė krust?                                 Galvos supasi aukštai,

Gyvas, tik labai gudrus.                                        Galvos leidžiasi lėtai.

Ko judėti, ko triukšmauti,                                       Pasiėmę po šakelę,

Jei nėra ko pasigauti?                                           Vėl žirafos galvą kelia.

Ir pasieki, kad gudrus-

Teks iššokt kelis metrus!

„Beždžionė“

Gūžčioja pečiais beždžionės:

– Ko į mus taip spokso žmonės?

O neklaužados vaikai

Elgiasi visai paikai:

Šaipos, vaipos, pirštais rodo.

Oi, kaip mums jie nusibodo!

Piktos sukamės į šalį –

Kas su jais draugauti gali?


SAVAITĖS TEMA:
„MANO AUGINTINIS“ (2020 04 20 – 04 24) 

ŠTAI KAIP ŠAUNIAI MUMS PAVYKO (paspauskite ir peržiūrėkite)

Uždaviniai:

  • Pristatyti savo augintinį, papasakoti nutikimą susijusi su juo;
  •  Nusakyti savo augintinio išorinius požymius: ką mėgsta, ko nemėgsta, kaip jį prižiūri, ar pastebi kada alkanas, liūdnas, ar žino ko reikia, kad jis augtų, gyventų;
VEIKLOS SU VAIKAIS:
  1. Papasakoti apie savo augintinį (koks jo vardas, amžius, ką jis labiausiai mėgsta, koks jausmas, kai namuose auginamas gyvūnėlis, kaip jį prižiūri ir kaip rūpinasi).
  2. Atsiųsti auklėtojoms video su pasakojimu ir nuotrauką su augintiniu. Kas neturi gyvūnėlio sukurti pasakojimą „Kokį gyvūnėlį auginčiau?“, paprašyti tėvelių jį užrašyti.
  3. Pagal abėcėlės raides sukurti šuniukų ir kačiukų vardus. Lentelė pridėta Vardai-1                                                              Meninė raiška:
  4. Plėšytinė aplikacija:                                                                                            Pvz. pk
  5. „Mano augintinis“, augintinio portreto kūrimas akvarele (piešinius išsaugokite, nes pasibaigus karantinui papuošime jais darželio laiptinę).                                      Pvz. pk1                                                               6. Iš atskirų dalių sukonstruoti šuniuko ir kačiuko figūrėles.Pvz. pk2Grožinė literatūra ir tautosaka:                                                                                  7. Eilėraštis:Mano rainis8. Mįslės:
    • Šarangė varangė po suolu susirangė? (Šuo)
    • Kas bėga negenamas? (Šuo)

    9. Pasaka: „Kaip šuo sau draugo ieškojo“

    10. Senoji animacija:

    1. Kačiukas vardu Au (1 serija)
    2. Kačiukas vardu Au (2 serija)
    3. Kačiukas vardu Au (3 serija)
    4. Kačiukas vardu Au (4 serija)
    5. Kačiukas vardu Au (5 serija)

                                                                                            

SAVAITĖS TEMA: „VELYKŲ MARGUČIŲ KRAITELĖ“ , „ATVELYKIS“ (2020 04 06 – 04 17)

ŠTAI KAIP ŠAUNIAI MUMS PAVYKO (paspauskite ir peržiūrėkite)

VEIKLA SU VAIKAIS:

  1. Pasaka „Velykės margučiai“: 1 puslapis, 2 puslapis, 3 puslapis, 4 puslapis, 5 puslapis, 6 puslapis, 7 puslapis.
     3. Loginis žaidimas  „Atrask tokį patį“:
    91363008_663015851128684_1968874555367751680_o 91370938_663016084461994_7632387022224621568_o
    91333960_663015937795342_7773091572475756544_o 91397983_663015687795367_5521900806627917824_o
    91398481_663015794462023_2846987005651320832_o91460098_663015561128713_8360383557989826560_o
    91380545_663015727795363_6997667568286695424_o 91460097_663015424462060_1578373530360217600_o (1)
    91406048_663015624462040_7752392793636470784_o91402065_663015991128670_4571696131985113088_o

TEMA: „VELYKŲ MARGUČIŲ KRAITELĖ“  (2020 04 06 – 04 10)

ŠTAI KAIP ŠAUNIAI MUMS PAVYKO (paspauskite ir peržiūrėkite)

Uždaviniai:

  • Laukti pavasario šventės – Velykų; prisiminti tradicijas, papročius.
  • Ruoštis šventei: rišti verbas Velykų stalui papuošti, gaminti kiškučius, marginti kiaušinius;
  • Bendrauti, žaisti smagius žaidimus, Velykų dieną ridenti, daužyti kiaušinius.

VEIKLOS SU VAIKAIS:

  1. Įsidėmėti Velykų šventės tradicijas, papročius (nuoroda NR.1)

https://www.tevu-darzelis.lt/lietuviskos-sv-velyku-tradicijos-ir-paprociai/

  1. Prisiminus Verbų sekmadienį ir žodžius „Ne aš plaku, verba plaka už nedėlios bus Velykos“. Pasigaminti verbą stalo papuošimui ar ją nupiešti.

vvever

3. Tyrinėti margučius: atspėti – virtas ar žalias kiaušinis jį pasukant (virtas sukasi smagiau); skandinant labai sūriame vandenyje (virtas kiaušinis plūduriuoja, nevirtas skęsta), skandinti išpūstą kiaušinį – neskęsta.

ek

4. Puošti Verbų stalą ir patalpas savo pagamintais dirbinėliais, pvz.: stalo kortelėmis.

k k1

k2 k3

5. Marginti kiaušinius įvairiais būdais:

http://kvitrina.lt/ivairiausi-marguciu-marginimo-budai/

6. Daužyti, ridenti margučius, varžytis, kas daugiau laimės kiaušinių, suskaičiuoti.

7. Grožinė literatūra ir tautosaka:

  • Patarlės ir priežodžiai:

Eina, kad kiaušinis nuo galvos nenukristų.

Vištos kiaušinis nepamokys.

Giriasi, kaip višta kiaušinį padėjusi.

 

TEMA: „JAUČIU, MYLIU IR DĖKOJU“ (2020 03 30-04 03)

ŠTAI KAIP ŠAUNIAI MUMS PAVYKO (paspauskite ir peržiūrėkite)

Uždaviniai:

  • Stebėti, klausytis, suvokti, įsiminti žmogaus ir gyvūnų ryšių įvairovę (kalbina, šeria, glosto, girdo, šukuoja);
  • Suprasti gyvulių ir paukščių naudą žmogui.

Gyvūnai

VEIKLOS SU VAIKAIS: 

  1. Ar girdi gaidelis gieda?

Klausytis gyvulių, paukščių balsų, juos mėgdžioti.

https://www.youtube.com/watch?v=OhNis9Vy8bI

  1. Minkšti pūkeliai, šiurkštūs šereliai.

Stebėti, tyrinėti, atpažinti daiktus (teptukai, šepečiai, pagalvės, antklodės, kojinės) pagamintus iš paukščių plunksnų, gyvulių vilnos, šėrių.

  1. Skanios močiutės vaišės.

Pasikalbėti su vaikais apie gyvulių ir paukščių naudą žmogui, jausti jiems dėkingumą.

https://www.youtube.com/watch?v=l8DSAZTe7i4

  1. Kaimo sodyba.

https://www.youtube.com/watch?v=l8DSAZTe7i4

Apžiūrėti paveikslėlius su naminių gyvulių ir paukščių gyvenamąją vietą: tvartas, ferma, būda, paukštidė, avilys, daržinė. Pastebėti žmogaus ir gyvulių ryšį (žmogaus ir arklio darbai: joja, važiuoja, aria, veža).

  1. Grožinė literatūra:
  • Lietuvių liaudies pasaka „Vištytė ir gaidelis“

(https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000082592/vakaro-pasaka-vistyte-ir-gaidziukas),

6. Meninė veikla:

TEMA: „PARSKRENDANTYS PAUKŠČIAI“ (2020 03 23-27)
ŠTAI KAIP ŠAUNIAI MUMS PAVYKO (paspauskite ir peržiūrėkite)
 UŽDAVINIAI:
  • Stebėti grįžtančius paukščius;
  • Klausytis pavasarį skelbiančių balsų.

VEIKLOS SU VAIKAIS: 

  1. Įsižiūrėti į paukščių išorės, skraidymo ypatumus, aptarti jų gyvenimo sąlygas.
  2. Dėmesingai klausytis, pažinti paukščių balsus: vieversio, pempės, varnėno, gandro. Mėgdžioti: čirenti, kleketuoti, švilpauti.
  3. Patarlės ir priežodžiai:

Blogas paukštis, kuris savo lizdą teršia.

Koks paukštis, tokia ir giesmė.

Skaičiuotė: Bėgo pempė upeliuku, nešė šieno glėbeliuką.

Tą šienelį pasidės, mažus vaikelius perės.

  1. Pasinaudojus liaudies kūryba, apibūdinti paukščius.
  2. Panaudoti liaudies kūrybą, apibūdinančią paukščius jų balsus, sakyti vienas kitam sugrįžusių paukščių sveikinimus:

Vieversys

Čyru vyru pavasaris. Palikau vaikelius nelesintus. Kai sugrįšiu palesinsiu.

Varnėnas

Čir čim čir čim

Vyro, vyro.

Pempė

Gyvis, gyvis, kas iš manęs pasidyvis.

Kiaušinėlius dėsiu vaikelius perėsiu.

Kiaušinėliai taškuoti, vaikeliai koduoti.

Gandrai, gandrai,

Ga-ga-ga!

Tavo pati ragana

Man bandelių nekepė, kad ir kepė nedavė.

6. Kartu su vaikais pasidaryti aplikaciją „Juokingas paukštis“ naudojant geometrines formas. Dar iš geometrinių formų galite aplikuoti pavasario siužetą: medis, inkilas, paukštis. Įvairia technika spalvinti paukščių trafaretus. Iš plastilino lipdyti lizdelį su kiaušinėliais.

90399160_2522246161214653_3975921723500396544_n

TEMA: „SĖJAU RŪTĄ, SĖJAU MĖTĄ“ (2020 03 16-20)

ŠTAI KAIP ŠAUNIAI MUMS PAVYKO (paspauskite ir peržiūrėkite)

UŽDAVINIAI: Suprasti augalo gyvenimą (sėją, dygimą, augimą, žydėjimą), gyvybės gajumą, stebint augimą (iš svogūnėlio, iš lapo, atžalos, gumbo, pumpuro, akutės), augimo sąlygas ( šviesa, šiluma, drėgmė), nepriežiūros pasekmes.

VEIKLOS SU VAIKAIS: 
1. Atkreipti dėmesį į kambarinių augalų panašumus, skirtumus. Stebėti, kurios gėlės žydi, kurios ne. Pamatyti pumpurėlį, besiskleidžiančius lapus, naują gėlės žiedą, palyginti – kuri gėlė išleidžia daugiau pumpurėlių, kuri mažiau, suskaičiuoti skirtumą. Atkreipti dėmesį, kur gėlė geriau auga šviesoje ar tamsoje.
2. Pasodinti namie gėlę, daržovę, augalą ir stebėti jo augimą.
3.1 Mįslė: „Maža mergytė, kasos garbanotos“ (Rūta) ;
3.2 Perskaityti eilėraščius:
Vytė Nemunėlis
Ramutė Skučaitė
4. Spalvinkite ar aplikuokite augalus:
Tulpė
Narcizas
Našlaitė